fredag, augusti 20, 2010

Bäst för företagen

Pressmeddelande
Lidköping 20 augusti 2010

Holger Gustafsson bäst för företagen


Holger Gustafsson, kristdemokratisk riksdagskandidat från Skaraborg har fått bäst betyg när Företagarna betygsatt kandidaterna till riksdagen inför valet i höst. De har speciellt granskat hur kandidaterna ställer sig till det som småföretagen anser är viktigaste: lägre arbetsgivaravgifter, enklare regelverk och flexiblare arbetsrätt.

- Det är självklart mycket hedrande och uppmuntrande att uppmärksammas på detta sätt. Jag är uppväxt i en företagarfamilj och har själv varit verksam i näringslivet i 15 år. Jag har också varit ordförande för riksdagens företagare. Jag vet att fler och växande företag är helt avgörande för att få fram fler jobb och kunna satsa på allt det vi vill. Jag vill fortsätta att arbeta för bättre villkor för företagen om jag får tillräckligt många kryss den 19 september. Jag vill att arbetsgivaravgifterna sänks succesivt och att de mindre företagen prioriteras. Jag vill också öka takten i regelförenklingsarbetet och göra det enklare att nyanställa. Det säger Holger Gustafsson i en kommentar.


För mer information:
Holger Gustafsson
Riksdagsledamot
Mobil: 0703-459345